Хто я

bug_light_line

Мене звати Костюшко Андрій. Я люблю та вмію створювати цікаві ігри.

bug_light_line_down

З 2006го року випустив 7 ігор. Ще 4 було заморожено на різних етапах розробки.

В поточний момент очолюю компанію Creoteam, в якій є співвласником. Займаюсь ігровим дизайном, маркетингом та управлінням компанією.

Живу створенням ігор. Тому намагаюся постійно дізнаватися щось нове, експериментувати. Шукаю шляхи покращення своїх навичок в дизайні ігор, в розумінні гравців, ігрового ринку. Цей блог допомагає мені відрефлексувати ті знання, які отримую з особистого досвіду, з книжок, статей та відео.

Надіюся, блог також буде корисним і для вас.

інші мої захоплення

В дитинстві мріяв стати режисером мультиків. Потім займався танцями, грав у музичній групі, брав участь у театральних постановах, вчився малюванню, писав розповіді. П’ять років вчив фізику та математику в КНУ ім. Шевченка, декілька років працював графічним дизайнером. Паралельно розробляв настільні ігри та модифікації для Цивілізації 3 та 4.

Такий досвід вплинув на мій стиль дизайну ігор: люблю створювати механіки й системи, які генерують особисті історії.

Крім створення ігор люблю фотографувати. Це захоплення змінило моє бачення світла й тіней. Навіть коли не фотографую, в усьому навколо помічаю цікаві сцени.

Щойно AI навчився надійно зображати ідеї в гарних образах, я захопився генеративною графікою. Раніше я багато займався візуалізацією своїх ідей за допомогою графічних редакторів. Але можливість створювати цікаві образи за лічені секунди і в чудовій якості дозволяє пробувати щось нове, експериментувати і виражати себе значно повніше.

Мої ігри

Чарівник смарагдового міста (2007)

Перша моя гра – квест для дітей. 

Хоч тоді досвіду розробки в мене не було, я зміг в гру закласти варіативність проходження (майже кожну задачку можна було вирішити різними персонажами). Також я горжусь міні-іграми, більшість з яких я винайшов з нуля.

Це було фактично реалізацією моєї дитячої мрії – я став режисером інтерактивного дитячого мультфільма. 

Огляд на lki.ru (рос.)

Вогняний бог Марранів (2008)

Це також квест для дітей, але зроблений нестандартно.

Я об’єднав квест та механіку 3-в-ряд. Причому, це чудово підтримувалося сюжетом: головні герої грали в волейбол проти жителів Чарівної країни.

Збір кристалів з механіки 3-в-ряд був важливим як для квесту, так і для загальної мета-гри: гравець міг покращувати кімнату головної героїні.

COLLAPSE: the Rage (2010)

Третя гра — рубанина-стрілянка в постапокаліптичному в Києві.

Тут я винайшов нову бойову механіку, об’єднавши перестрілки, ближній бій та особливі уміння в одну систему. Окрім кампанії в гру добавлено декілька режимів, які розкривають бойову механіку з різних сторін. Разом з тим, всі ігрові режими вплетені в одну глобальну мета-гру.

За механіку гра отримала нагороду «Кращий ігровий дизайн КРІ 2010».

Також мені вдалося інтригуюче закінчити історію головного персонажа.  Вона викликала жваві обговорення на форумах і велику кількість листів з проханнями продовжити історію.

Огляд на lki.ru (рос.)

Soccer Tactics (2013)

Четверта гра – глобальна онлайнова покрокова футбольна стратегія.

В її основі лежить унікальна покрокова механіка футбольного матчу. Механіка зроблена так, щоб приносити задоволення тим, хто далекий від жанру футбольних менеджерів. Для досягнення такої цілі мені прийшлося перепродумати заново все, що було зроблено раніше в жанрі.

Гра вийшла на iOS. Дозволяла гравцям з усього світу змагатися між собою. Середній бал був 4.8/5. Однак, гра не була прибутковою, тому майже за рік після виходу була закрита.

Огляд на appamped.com (анг.)

Football, Tactics & Glory (2018)

Покрокова стратегія в футбольному світі.

Це продовження ідей “Soccer Tactics”, але з повністю переробленою тактикою, новою мета-грою, із значно більшою геймплейною глибиною.

90% відгуків – позитивні. Гравці пишуть, що сідають пограти ввечері на півгодинки, і не помічають, як починає жевріти світанок.

Гра отримала дві нагороди: Найкраща комп’ютерна гра DevGamm Minsk 2016 та Вибір гравців FreeGalaktus 2017

Огляд на itc.ua (рос.)

Football, Tactics & Glory: Football Stars (2020)

Football Stars – велике доповнення до Football, Tactics & Glory.

Крім величезної кількості невеликих покращень основної гри, мені вдалося однією великою механікою Обдарованості об’єднати тактичний та стратегічний шари гри, зробивши ігровий процес значно більш глибоким та різноманітним.

Як ігровий дизайнер, я горджуся тим, що можу підібрати і спроектувати таку механіку, яка об’єднає різні частини гри і виведе ігровий процес на абсолютно новий рівень. 

Огляд гравця в Steam (укр.)

Football, Tactics & Glory: Manager’s Journey (2021)

Manager’s Journey – ще одне велике доповнення до Football, Tactics & Glory.

В ньому ми розробили дві великі механіки. По-перше, це можливість тренеру переходити в інші клуби й виконувати завдання клубів. По-друге, це прокачка тренера.

З дизайнерської точки зору ці механіки не були чимось особливим. Складним тут було об’єднання цих механік з усім тим, що було зроблено в грі раніше. Потрібно було впевнитись, що різні типи гравців можуть грати по-своєму і отримувати задоволення та щоб баланс в різних частинах гри зберігався. 

Огляд гравця в Steam (анг.)

Про блог

bug_light_line

Пишу на цікаві для мене теми: ігровий дизайн, маркетинг ігор, психологія гравців, дизайн рівнів, наратив тощо.

bug_light_line_down

Іноді пишу про свої враження від інших ігор, разом з тим намагаючись зрозуміти, чого в них можна навчитися. Намагаюся розкривати теми, які на мою думку недостатньо освітлені в українському ігровому просторі. Або про які взагалі ніхто не пише.

Для експерименту я підключив можливість ставити оцінки постам. Відмічайте те, що вам було цікаво. Так ми зможемо відфільтрувати матеріали, які дійсно мають значення для розробки ігор.

bug_light_line

Якщо вам є, що сказати – поділіться своїм досвідом в коментарях.

bug_light_line_down

Мова блогу

Я почав вести блог в кінці 2008го року.

Тоді переважна більшість розробників ігор розмовляла російською мовою, бо це дозволяло швидко обмінюватися інформацією з величезною кількістю колег. Ми отримували фінансування з росії, ми мали багато російськомовних друзів з сусідніх країн. Тому російська мова блогу виглядала природнім рішенням.

З 2014го року я перервав зв’язки з тими росіянами, хто відкрито підтримував анексію Криму, перестав їздити в росію на конференції, відмовляв російським компаніям в співробітництві. Разом з тим більшість розробників все ще спілкувалося російською мовою, тому я продовжив вести блог так само російською.

Але з 24го лютого 2022го року я не можу писати про те, що мені цікаво, мовою вбивць. 

Старі статті та замітки вже залишаться такими, як є. Але нові відтепер писатиму українською. 

Старий блог (2008-2016)

В кінці 2008го я почав вести блог на платформі Blogspot. З часом Google змінював позицію відносно своїх сервісів, і я вирішив перейти на власний хостинг та домен. Всі пости зі старого блогу я переніс у новий. Більшість коментарів також вдалося перенести.

З початку 2016го я перестав писати до старого блогу. 

Підписатися

Щоб читати блог в rss-читалці, добавте туди цю адресу: https://kostyushko.com/feed/

Якщо хочете, щоб нові пости приходили поштою, скористуйтеся формою підписки.

Контакти

Пошта: andrey.kostyushko at gmail.com